sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Yksi kaupunki mielessä


Kuudetta päivää siinä karmeassa flunssassa, joka tuntuu jylläävän joka puolella Suomea, ei paljon naurata... Kun ei pysty tekemään juuri mitään, on aikaa miettiä seuraavaa matkakohdetta. Päätös siitä on kyllä jo tehty ja matkakin varattu ;-)


Oppaissa kyllä löytyy; henkilökohtainen hupini on ostella kirppiksiltä vanhoja matkaoppaita, karttoja tai korttisarjoja. Niissä on jotain hohtoa.

Keväällä en kuitenkaan matkusta mihinkään näistä yllä olevista, vaan henkeäsalpaavaan kaupunkiin, jossa itä ja länsi kohtavat, ja jolla on yli tuhatvuotinen historia.

Lumoava, sadunhohtoinen Bysantti, Konstantinopoli, Istanbul, ne minua kutsuvat!

5 kommenttia:

Hurmioitunut kirjoitti...

Pikaista paranemista!
Sielläkin siis oleillaan myös matkakuumeen kourissa! Muistahan ottaa kamera mukaan tuohon satumaiseen kaupunkiin,jotta mekin päästään kuvien muodossa pistäytymään kaupungissa :)
Mukavaa sunnuntaita!

Kuukki kirjoitti...

Kiitos, ehkä se tästä laantuu... Kyllä vaan, vielä pitäisi kestää matkakuumetta montamonituista viikkoa ;-) Ilman muuta otan kameran mukaan, kun taas vihdoin lähden Istanbuliin. Tämä on kolmas kerta sinne, mutta edellisistä matkoista on vuosia aikaa. Olen ihan täpinöissäni, mutta niin varmaan sinäkin ;-D

Kirjailijatar kirjoitti...

Oi Istanbul! Minun rakkain kaupunkini. Nyt emme sinne pääse, mutta olen ihan varma, että palaan sinne vielä neljännen kerrankin. Olen täysin Istanbulin lumoissa :)

Ihanaa matkaa siis sitten, kun se koittaa!

Mine kirjoitti...

Täällä sitä odotellaan, Istanbul ja minä. Tuo Waltarin Lähdin Istanbuliin on meilläkin ja tykkäsin kovasti. Haastoin sinut, käypä hakemassa, jos taudiltasi jaksat...

Kuukki kirjoitti...

Kirjailijatar, en ihmettele, Istanbul on ihana, kiehtova, erilainen, niin paljon kaikkea!

Mine, kiitos, vastaukset lopultakin tuossa uudemmassa postauksessa. Flunssa vei kyllä voimat niin, että en ole iltaisin jaksanut konetta avata. Mutta nyt olen jo kunnossa ;-)